Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013

Πολιτιστικό Πρόγραμμα 2012 - 2013: "Γνωριμία με το μαγικό κόσμο του κουκλοθέατρου"


Αξιολόγηση προγράμματος

Το πολιτιστικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στο 1Ο Δ.Σ . Πετρούπολης αποτέλεσε μια δημιουργική και βιωματική διαδικασία που είχε ως αντικείμενο της την θεατρική τέχνη του κουκλοθέατρου. Οι μαθητές του Α2 απέκτησαν τη χαρά της έκφρασης μέσα από τις τεχνικές του κουκλοθέατρου, κατάφεραν να αναπτύξουν τη φαντασία τους μέσα από την δημιουργία σεναρίων και έμαθαν να εργάζονται συλλογικά μέσα από την προετοιμασία μιας παράστασης. Συγκεκριμένα:
  • Ήρθαν σε επαφή με το δραματικό πρόσωπο του κουκλοθέατρου (κούκλα).
  • Ανέπτυξαν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας και συντονισμού.
  • Συνεργάστηκαν αρμονικά μέσα από το μοίρασμα ρόλων κατά τη διάρκεια των αυτοσχεδιασμών.
  • Δημιούργησαν μικρές ιστορίες με ήρωες κούκλες- ζώα (δαχτυλόκουκλες / γαντόκουκλες).
  • Ζωγράφισαν τους ήρωες των ιστοριών.
  • Εμπλούτιζαν το υλικό της παράστασης με τραγούδια στο μάθημα τις μουσικής. Δημιούργησαν μια αυτοσχεδια παράσταση κουκλοθεάτρου πλαισιωμένη με τα τραγούδια που έμαθαν στο μάθημα της μουσικής την οποία παρακολούθησαν τα άλλα δυο τμήματα της Ά Δημοτικού (Α1 και Α3). Επίσης δραματοποίησαν και ζωγράφισαν τους ήρωες των τραγουδιών – ζώα.
  • Συνέθεσαν ιστορίες στο μάθημα της Γλώσσας.
  • Πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Θεάτρου Σκιών “Ευγένιος Σπαθάρης” με τη δασκάλα της τάξης. Οι μαθητές περιηγήθηκαν στο μουσείο, περιεργάστηκαν τις φιγούρες και γνώρισαν βιωματικά τον κόσμο του θεάτρου σκιών.
.
Μουσείο Θεάτρου Σκιών “Ευγένιος Σπαθάρης”









Οι μαθητές του Α2 στην ερώτηση πως ένιωσαν όταν ήρθαν σε επαφή με τις κούκλες – ήρωες του κουκλοθέατρου είπαν:

- Ένιωσα ωραία και παράξενα.
- Νόμιζα ότι οι κούκλες είναι ζωντανές.
- Μου άρεσαν οι κούκλες και ένιωσα έκπληκτος.
- Όταν τις φορούσα ένιωθα καταπληκτικά, τέλεια!!!
- Νόμιζα ότι οι κούκλες μιλούσαν μόνες τους και με παρέσυραν.
- Στην αρχή ντράπηκα αλλά μετά όταν έπαιξα συνήθισα.
- Νόμιζα ότι εγώ είμαι η κούκλα.
- Ήταν λες και ήμουν μέσα στην ιστορία.
- Ένιωθα σαν κλόουν που έπαιζε στο θέατρο.
- Μου άρεσε που ήμουν η γιαγιά στο κουκλοθέατρο, επειδή αγαπώ τη γιαγιά μου.







































Εκπαιδευτικός που εκπόνησε το πρόγραμμα στο μάθημα της θεατρικής αγωγής: Σκουρλά Μαρία, θεατρολόγος (ΠΕ 32)

Εκπαιδευτικοί που συνεργάστηκαν: Νταντουρή Ανδρονίκη, η δασκάλα του τμήματος, Ανδρέου Γαρυφαλλιά, Μουσικός (ΠΕ16), Τσώνης Γρηγόρης (ΠΕ19) - τεχνικές εργασίες / υποστήριξη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου